۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰

ظهر امروز صورت گرفت؛

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان تجلیل شدند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان تجلیل شدند

سنندج- همزمان با دهه بصیرت از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان در بخش فیلمسازان بسیجی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ظهر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: فیلمسازان بسیجی در پنج بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه داستانی، نماهنگ، فیلم مستند و پویانمایی در مجموع ۱۲۵ اثر به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.

وی افزود: خسرو سینا، جلال نصیری هانیس و مجاهد بنی عامریان به عنوان داوران این رویداد هنری ۱۸ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۲۵ اثر در بخش فیلم مستند، ۱۲ اثر در بخش پویانمایی، ۲۵ اثر در بخش نماهنگ و ۴۵ اثر در بخش فیلمنامه را داوری کردند.

پس از قرائت بیانیه هیأت داوران، هنرمندان بسیجی که عناوین برتر را کسب کرده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند که در بخش فیلم کوتاه داستانی فیلم «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی رتبه اول، فیلم «سرباز» به کارگردانی آکو زندکریمی رتبه دوم و فیلم «سارا انار ندارد» به کارگردانی مریم البرزی رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش فیلم مستند نیز مهرداد یوسفی برای فیلم «مجید بربری» رتبه اول را کسب کرد، رتبه دوم این بخش به فیلم «کبوترهای روی شیروانی» اثر برهان احمدی رسید و رتبه سوم را نیز سیدرضا سیدفاتحی برای فیلم «مادر مهرداد» از آن خود کرد.

همچنین در این بخش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد رحیم ذبیحی فیلمساز فقید کردستانی، جایزه ویژه‌ای برای فیلم «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» در نظر گرفته شده بود که به خانواده این هنرمند فقید اهدا شد.

هیأت داوران در بخش پویانمایی جایزه اول را به برزان رستمی برای فیلم «بالانس» اختصاص داد و رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به خبات ساعدی برای فیلم «پیشمرگان مسلمان کرد» و حاتم ساعدپناه برای فیلم «سرزمین سبز» رسید.

در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی رتبه اول و «بازگشت پروانه ها» به کارگردانی فرید نیکخواه رتبه دوم را کسب کرد و هیأت داوران در این بخش اثری را شایسته رتبه سوم ندانستند.

فیلمنامه «تحویل رؤیای ناتمام» نوشته برزان رستمی رتبه برتر را در این بخش به خود اختصاص داد و آثار «خط های موازی» نوشته جلال ساعدپناه و «انیسه» نوشته مریم البرزی به ترتیب رتبه دوم و سوم بخش فیلمنامه را کسب کردند.

همچنین فیلمنامه «چمدان» نوشته سامان حسین پور و فیلمنامه «تاریخی مطلق» نوشته نوید زارع نیز توسط هیأت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

کد خبر 5115836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha